Akú cenu majú skúsenosti?

Tento email mi prišiel práve do schránky a keďže sa už dlho zamýšľam ako vysvetliť zákazníkom, aký je rozdiel medzi odborníkom s takmer 20 ročnou praxou a obyčajným predajcom vodných filtrov, ktorý má produkt len vystavený na eshope, ale takmer nič o ňom nevie. Tak práve tento email to vysvetlí za mňa.

Zdraví vás expert na ionizovanú vodu a ionizátory vody Ing. František Krč





Tento príbeh ste s miernou obmenou určite zažili aj Vy sami.

Doma nám neodtekala voda z umývačky a nevedeli sme, čo s tým. Po pár týždňoch svojpomocných nefunkčných riešení (a hromady zabitého času a dvoch hromád vyliatych nervov) sme teda zavolali údržbára, nech ju opraví.

Prišiel, pozrel, trošku pokrútil hadicou, oblepil ju v zhybe piatimi centimetrami lepiacej pásky a hotovo – opravené. 10 minút roboty aj s cestou výťahom.

Za to všetko si účtoval 50 eur (!!!). Manželku suma zjavne prekvapila, svokru to štve dodnes.

Ešte viac ma ale hnevalo, keď som sa vybuchol z bytu.

Prišiel zámočník (kanceláriu mal podľa katalógu vo vedľajšom dome, čiže vôbec nemusel niekam cestovať), vytiahol nejakú dlhú plechovú paličku, povedal nech sa otočím a voilà, za 10 sekúnd otvorené. Mínus 45 eur. :)

Čo poviete, bolo to veľa alebo málo?

Veľa, to je jasné, Filip!

Ale čo keby som Vám povedal, že obaja tí ľudia museli dlho pracovať, opraviť stovky pokazených umývačiek, otvoriť stovky zabuchnutých dverí. Kto vie, koľko sa natrápili, kým spoznali všetky tie rozličné mechanizmy, čo ako funguje? Možno museli v celom tom procese nedobrovoľne veľa umývačiek a dverí sami poškodiť (a zaplatiť).

Nezaplatili sme im teda peniaze len za 10 minút práce. Zaplatili sme im za 10 minút práce a zároveň za roky skúseností.

Tak a teraz sa ešte raz spýtam: bolo to veľa alebo málo?

Možno Vám to stále príde veľa, ale najbližšie, keď Vy budete niekomu platiť za pár minút práce desiatky či stovky eur, aspoň si to budete vedieť lepšie odôvodniť, nebudete na seba takí nahnevaní. :)

Z toho vyplýva, že ako marketéri nikdy nespravíte chybu, keď sa budete zamýšľať, ako odôvodníte zákazníkom svoju kvalitu a cenu.

Tých možností máte veľa.

Overeným spôsobom je ukazovať, aký náročný je proces výroby, koľko úsilia, skúseností a lásky do toho celého ide.

Napríklad James Dyson, zakladateľ značky Dyson a piaty najbohatší Brit dlhodobo komunikuje, že musel vyrobiť 5127 neúspešných prototypov (!!!), kým vymyslel funkčný bezsáčkový vysávač.

Ak máte reštauráciu, nadizajnujte si ju tak, aby bolo vidieť do kuchyne, ako tam tí ľudia makajú, ako pripravujú jedlo. V jednom experimente nainštalovali do kuchyne a k pokladni tablety spôsobom, že zákazníci videli na kuchárov a kuchári na zákazníkov. Spokojnosť zákazníkov narástla o 17 %, aj rýchlosť v kuchyni sa zvýšila o 13 %.

Značka vyrábajúca prémiovú obuv zase posadila svojho obuvníka do výkladu, nech ten ručný proces vidí celý svet.



 
Vasky vo výklade
Zdroj: mistoprodeje.cz
Môžete ukázať, akú pozornosť venujete výberu odborníkov, ktorí pre Vašich zákazníkov budú pracovať. Prípadne koľko času nad zákazníkovým problémom strávite. Vedeli ste, že každé jedno sako Alain Delon trvá vyrobiť 150 hodín?

Skrátka, každý deň pracujú milióny ľudí v kanceláriách, skladoch, továrňach, aby ste Vy mohli vstať z teplej postele, zasvietiť a pustiť teplú vodu v kúpeľni. A berieme to za samozrejmé.

Uistite sa, že zákazník vidí, ako dôkladne, dlho a tvrdo pre neho pracujete.

Keď to vidí, je spokojnejší, má Vás radšej, predáte mu viac. 😊

Ako by ste mohli všetku tú svoju ťažkú námahu ukázať ľuďom Vy?

Pekný deň.
Filip a Engerio tím